Descriere
RAVENOL FEL SAE 5W-30 este un ulei de motor integral sintetic realizat pe baza de tehnologie Low SAPS care reduce frecarea si asigura economie de combustibil.
Este destinat utilizarii in cele mai moderne motoare diesel si pe benzina, cu sau fara turbo-alimentare, ce echipeaza autoturismele si microbusele.
RAVENOL FEL SAE 5W-30 este produs pe baza ulei sintetic (POA) si aditivi speciali cu continut redus de cenusa si asigura excelente caracteristici de pornire la rece, consum redus de ulei si emisii poluante reduse. Utilizand acest ulei durata de viata a filtrului de particule va creste. HTHS > 2.9 Pa.s.
Produsul a fost conceput pentru pentru a asigura economie de combustibil si de energie in motoarele EURO IV si EURO V si interval extins de schimb (50.000 km sau 2 ani).
RAVENOL FEL SAE 5W-30 ofera toate aceste beneficii datorita uleiului de baza special si indicelui de vascozitate ridicat. Pornirea usoara la rece asigura protectia maxima a motorului impotriva uzurii inca din faza de, functionare la rece.
Consumul redus de combustibil asigurat de Ravenol FEL 5w-30 contribuie la reducerea emisiilor poluante si la protejarea mediului. De asemenea se reduce cantitatea de depuneri in motor.
Utilizari/Aplicatii
RAVENOL FEL SAE 5W-30 este un ulei sintetic de motor care asigura interval extins de schimb in cele mai recente motoare diesel si pe benzina. Ford, Jaguar si Mazda recomanda utilizarea FEL 5w-30 inca de la primul schimb.
Specificatii:
ACEA C2, API SN/CF
Aprobat de:
JASO DL-1 (D049RAV111)
Testat si aprobat de catre:
PSA B71 2290, Fiat 9.55535-S1, Honda i-DTEC/i-CTDi, MAZDA MZR-CD/MZ-CD/CiTD, Mazda 183419/183418, TOYOTA 08880-83389/08880-83388, IVECO 18-1811 CLASSE SC1, SUBARU Boxer Diesel, SUZUKI
Caracteristici tehnice: RAVENOL FEL 5W-30 ofera:
- economie de combustibil datorita caracteristicilor bune de curgere
- excelenta protectie impotriva uzurii si un indice de viscozitate ridicat care se mentine neschimbat chiar si in conditii de condus cu viteze foarte mari prelungind astfel viata motorului
- pornire usoara la rece chiar si la temperaturi de -25 °C
- stabilitate foarte mare a filmului de ulei in conditii de temperaturi foarte ridicate
- tendinta de evaporare foarte scazuta ceea ce duce la un consum mic de ulei
- previne formarea depunerilor in camera de combustie
- neutru pentru materialele de etansare
- interval extins de schimb
Parametru | Unitate de masura | Valoare | Metoda de testare |
Culoare | Maroniu | – | |
Densitate (la 20°C) | kg/m3 | 850 | EN ISO 12185 |
Vâscozitate (la-30°C) | MPa.s | 4110 | ASTM D5293 |
Vâscozitate (la 40°C) | mm2/s | 55,7 | DIN 51 562 |
Vâscozitate (la 100°C) | mm2/s | 10.2 | DIN 51 562 |
Indice de vâscozitate VI | 174 | DIN ISO 2909 | |
Vascozitate(MRV)-35°C | MPa.s | 11.011 | ASTM D4684 |
Punct de inflamabilitate (COC) | °C | 228 | DIN EN ISO 2719 |
Punct de curgere | °C | -42 | DIN ISO 3016 |
Noack Volatility | % | 11.1 | ASTM D5800/b |
TBN | mg KOH/g | 5.6 | ASTM D2896 |
Sulfati in cenusa | %wt. | 0.53 | DIN 51757 |